#1 Nr. 1 In Service 96% beveelt ons aan! Géén reserveringskosten
NL Nederlands

FAQ - Veelgestelde vragen

Om snel antwoord te geven op vragen hebben we voor u een overzicht van de meestgestelde vragen gemaakt.
Parkeren
Welke parkeervormen zijn er?

We onderscheiden hierin twee vormen, namelijk: Shuttle- en Valet parkeren. Klik op de link en u komt direct uit bij de instructievideo's.

Wat als ik later op de parkeerplaats ben?

We onderscheiden hierin vier vormen, namelijk: Shuttle parkeren, Valet parkeren, parkeren op loopafstand en Park, Sleep & Fly. Ga naar de pagina parkeervormen voor een uitgebreide uitleg én voordelen van deze services.

Kan ik mijn sleutels meenemen op vakantie?

U kunt bij diverse parkeergelegenheden uw sleutels behouden. Dit kunt u aangeven in de filter en u ziet ook een sleutel tussen de icoontjes van de parking staan. Parkings die geen sleutels meenemen aanbieden rijden geen onnodige kilometers met uw auto, enkel om het beheersbaar te houden.

Ik kom met een andere auto, kan dat?

Dat is geen probleem! U toont uw reserveringsbevestiging waarop uw gegevens vermeld staan. Mocht u dit vooraf al weten kunt u dit door ons in uw reservering laten wijzigen.

Hoelaat moet ik op de parkeerplaats zijn?

Als u rekening houdt met een maximale afhandelingstijd op de parking zelf van een half uur plus de reistijd naar het vliegveld zit u altijd goed. Veelal bent u binnen mum van tijd op weg.

Hoelang duurt het voordat ik op de luchthaven ben?

Bij alle parkings staat vermeld hoelang de geschatte reistijd naar het vliegveld is.

Wat zijn de shuttle tijden?

De shuttlebussen hebben een flexibel rijschema, dit geldt voor zowel de heenreis als de terugreis.  

Hoe werkt Shuttle parkeren?

U rijdt met uw eigen auto naar de parking en parkeert al daar uw auto. Vervolgens wordt u in mum van tijd met de shuttle naar het vliegveld gebracht. De shuttle kent een flexibel rijschema dus lang wachten is niet nodig. Bij terugkomst staat de shuttle weer klaar op de afgesproken plek! Deze locatie wordt u ter plekke toegelicht. Bekijk hier de instructievideo.

Hoe werkt Valet parkeren?

U rijdt met uw auto naar de afgesproken plek bij de vertrekhal. 30 minuten voor u verwacht aan te komen neemt u telefonisch contact op om door te geven dat u er bijna bent. Eenmaal aangekomen staat er een chauffeur op u te wachten en controleert u samen uw auto. Bij terugkomst belt u nadat u uw koffers in ontvangst heeft genomen en de chauffeur zal met uw auto klaarstaan op de afgesproken plek. Erg gemakkelijk dus! Bekijk hier de instructievideo.

Wat zijn de openingstijden van de parkeerplaats?

De openingstijden zijn normaliter 24 uur per dag, 7 dagen per week. Mocht hiervan afgeweken worden staat dit vermeld bij de aanbieder. Belangrijk om te weten is dat de parkeerplaatsen altijd rekening houden met de eerste en laatste vlucht van de dag.

Wat zijn de maximale afmetingen die mijn auto mag hebben?

Parkings rekenen doorgaans geen doorrijhoogte indien uw auto in de openlucht geparkeerd wordt. Bij overdekt parkeren kunt u een maximale doorrijhoogte van 2,10 aanhouden. Overige vragen over de afmetingen van uw auto kunt u contact met ons opnemen zodat we een geschikte parkeerplaats kunnen adviseren.

Mijn vlucht heeft vertraging

Geen paniek! De parkings houden de diverse vluchten altijd nauwlettend in de gaten. Vul daarom altijd uw retourvluchtnummer in als deze bekend is.

Welke taal spreken de medewerkers van de parking?

Bij alle parkings in Nederland wordt er Nederlands gesproken. Bij de parkings die gelegen zijn in Duitsland of België zijn Nederlanders werkzaam. Echter, kunnen wij u geen 100% garantie geven dat u een Nederlands sprekende werknemer aantreft. De parkings hebben echter wel ruime ervaring met het ontvangen van Nederlands sprekende klanten.

Hoeveel personen kunnen met een shuttlebus mee?

De meeste shuttles vervoeren 8 personen per keer.

Ik zit in een rolstoel, kan ik met de shuttlebus mee?

Als de rolstoel ingeklapt kan worden dan kan deze altijd mee.

Heeft de parkeerplaats invalide parkeervakken?

Bij de rond omliggende externe aanbieders van parkeren zijn geen invalide parkeervakken. De parkeerplaatsen van het vliegveld zelf hebben deze plaatsen wel.

Shuttle, waar wordt ik afgezet en opgehaald?

U wordt afgezet bij de vertrekhal en opgehaald bij de aankomsthal. Deze instructies krijgt u altijd nog mee bij de parking, veelal ook nog in de vorm van een kaartje met daarop het telefoonnummer.

Valet, waar wordt mijn auto overgenomen en klaargezet?

Dit is veelal bij de vertrekhal van het vliegveld en bij terugkomst de aankomsthal. Mocht dit anders zijn dan wordt dit vermeld op uw reserveringsbevestiging. Het is in ieder geval altijd op loopafstand tot de terminal.

Valet, hoe herkennen we de persoon die onze auto ophaalt?

U geeft telefonisch aan de parking door met wat voor auto u komt en er wordt een locatie afgesproken. De chauffeur herkent dus uw auto en zal u ontvangen op de afgesproken locatie, meestal is deze persoon ook nog voorzien van bedrijfskleding.

Hoe kom ik op de parkeerplaats? / hoe vindt ik de parking?

Op uw reserveringsbevestiging vindt u het adres van de parking. Tevens ziet u op onze site bij elke aanbieder een kaart van Google Maps.

Reserveren
Hoe werkt online reserveren?

Super gemakkelijk! U selecteerd het gewenste vliegveld, geeft uw vertrek- en aankomstdatum in u krijgt alle beschikbare parkeeraanbieders te zien. Deze kunt u met elkaar vergelijken door te filteren op diverse opties, vervolgens kunt u direct reserveren. U vult het reserveringsformulier in en doet de betaling in een veilige omgeving. Na afronding ontvangt u een reserveringsbevestiging per mail.

Ik heb geen reserveringsbevesting ontvangen, wat nu?

Geen paniek! U neemt contact met ons op en onze snelle klantenservice zal u een nieuwe bevestiging sturen. Een kleine tip, kijkt u ook alvast in uw spambox/ongewenste e-mail.

Ik wil graag een wijziging doorvoeren.

Daar helpen wij u graag bij! Dit gaat het gemakkelijkst middels het sturen van een E-mail, WhatsAppje of Chat Bericht. Mail naar info@vliegenenparkeren.nl of stuur een Appje naar: 06 178 906 42. 

Ik wil mijn reservering annuleren.

Mocht u uw reservering willen annuleren dan kan dit tot 24 uur voor vertrek tegen € 6,- administratiekosten door contact met ons op te nemen. Indien u binnen 24 uur voor aanvang uw parkeerplaats wilt annuleren betaald u het volledige bedrag, u kunt uzelf hiervoor wel indekken tegen € 3,- tijdens het reserveren. U kunt ook eventueel aanspraak maken op uw reisverzekering.

Welke tijden moet ik invoeren?

Bij Shuttle parkeren, de tijd dat u verwacht aan te komen op het terrein van de parking. Wat betreft de afhandelingstijd van de parkeerplaats naar het vliegveld toe kunt u een half uur aanhouden, dan zit u zeker goed! Veelal is dit binnen enkele minuten.

Bij terugkomst geeft u uw tijd in dat u verwacht klaar te staan. Dit is doorgaands een uur na de landing. Dit zijn richttijden, mocht u hier wat van afwijken is dit geen probleem, de shuttle kent namelijk een flexibel rijschema.

Bij Valet parking, de tijd dat u verwacht aan te komen op de luchthaven.

Bij terugkomst geeft u uw tijd in dat u verwacht klaar te staan. Dit is doorgaands een uur na de landing.

Ik weet niet alle gegevens, kan ik toch een reservering maken?

Dat is geen probleem! U kunt uw ontbrekende gegevens altijd later nog aan ons doorgeven bij voorkeur via mail, WhatsApp, Chat of telefoon.

Moet ik vooraf betalen?

Ja, de reden hiervoor is dat uw parkeerplaats dan ook voor u vastgehouden wordt. Zodoende bent u ook zeker van een plekje en kunt u onbezorgd op reis. Daarnaast stijgen de prijzen voor de laatste parkeerplaatsen enorm. 

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Alle gebruikelijke betaalmethoden worden aangeboden op Vliegen en Parkeren. Denk hierbij aan iDeal, Creditcard, PayPal en Mister Cash.

Hoe weet ik dat er nog parkeerplaatsen beschikbaar zijn?

Dat doen wij voor u! Ons systeem herkent automatisch hoeveel parkeerplaatsen er nog over zijn voor de door u geselecteerde datums. Hoe vol de parking is ziet u aan het percentage dat getoond wordt.

Hoe kan ik meerdere auto’s reserveren?

U geeft dit gemakkelijk aan door in te geven met hoeveel auto’s u wilt parkeren. Vervolgens kunt u gemakkelijk alle kentekens ingeven.

Moet ik vooraf reserveren?

Ja, u dient vooraf te reserveren zodat de parkeerplaats voor u vastgehouden kan worden. Ook kunnen de prijzen net als met vliegtickets op het laatste moment sterk stijgen. Daarnaast is dit voor u zelf ook prettig omdat u dan echt kunt genieten van een onbezorgde vakantie. Een reservering is binnen enkele minuten gemaakt!

Hoe lang moet of kan ik vooraf reserveren?

Een parkeerplaats reserveren inclusief shuttle service kan tot één uur voor vertrek. Let wel, valet service dient u 24 uur voor afname te reserveren.  

Hoe lang moet of kan ik vooraf reserveren?

Een parkeerplaats reserveren inclusief shuttle service kan tot één uur voor vertrek. Let wel, valet service dient u 24 uur voor afname te reserveren.  

Kan ik ook met de motor parkeren?

Dit is enkel mogelijk met de optie shuttle parkeren, vermeldt dit dan wel op de reservering in het vakje ‘opmerkingen’ zodat de parkeerplaats hiervan op de hoogte is.

Is Düsseldorf Weeze hetzelfde als Düsseldorf?

Nee, Düsseldorf-Weeze is de oude benaming voor Weeze Airport. Staat er dus Weeze in de benaming gaat het over Weeze Airport, niet Düsseldorf International Airport.

Ik heb een klacht/ik wil een klacht indienen.

We vinden het erg vervelend mocht u toch een klacht hebben over onze dienst. We vragen u dan vriendelijk om deze aan ons te melden zodat we spoedig met een passende oplossing kunnen komen. Dien deze klacht wel tijdig in, enkel schriftelijke klachten die binnen een termijn van 2 weken na terugkomst worden ingediend kunnen we in behandeling nemen.

Let op: u bent verplicht om eventuele klachten over de dienstverlening van de parkeeraanbieder daaronder begrepen vermeende schades of diefstal, tezamen met de chauffeur ten tijde van het retourneren van het voertuig (terstond) op het contract te vermelden. Bij gebreke hiervan kunnen we uw klacht niet in behandeling nemen.

Veilig
Is parkeren betrouwbaar?

Via Vliegen en Parkeren altijd! We werken enkel samen met betrouwbare aanbieders die veel ervaring hebben. Daarnaast worden de parkeerplaatsen regelmatig bezocht. Onze betrouwbaarheid wordt ook onderstreept door onze klanten. Zij beoordelen Vliegenenparkeren.nl met een ruime 8,5!

Wat gebeurt er met mijn autosleutels bij afgifte?

Uw autosleutels worden tijdens uw afwezigheid veilig in een kluis bewaard hiermee voorkomt u ook het risico dat u deze verliest tijdens uw reis. Er worden geen onnodige kilometers met uw auto gereden enkel om het terrein beheersbaar te houden.

Wordt er met mijn auto gereden?

Er wordt nooit onnodig met uw auto gereden, enkel om het terrein beheersbaar te houden. Bij Valet Service wordt er uiteraard met uw auto gereden om deze te parkeren

Waar komt mijn auto te staan?

Uw auto staat op de beveiligde parkeerplaats van de parking die u heeft geboekt. Om hier een extra vertrouwd gevoel bij te krijgen raden wij u aan om de foto’s van de parkeerplaats te bekijken op onze site.

Is de parkeerplaats beveiligd?

Alle parkeerplaatsen zijn minstens beveiligd met een omheining en poort/slagboom. Gezien de meeste parkings 24 uur per dag open zijn is de parking dus ook automatisch 24 uur per dag bewaakt.

Stel ik krijg schade aan mij auto, wat dan?

Gelukkig gebeurt dit zelden. Indien dit wel het geval is dan raden wij u aan om de schade altijd direct ter plaatse te melden en foto’s hiervan te nemen. Schade die achteraf gemeld wordt, kan helaas niet in behandeling worden genomen. Voor schade die ontstaan is bij zelf parkeren is de parkeeraanbieder niet aansprakelijk.

Schade bij Valet parking, ook hier geldt: meldt schade altijd ter plaatse en neem foto’s van de schade. Schade die achteraf gemeld wordt, wordt niet in behandeling genomen.

Worden er foto’s van mijn auto gemaakt en de km stand genoteerd?

Het is gebruikelijk dat de parking de kilometerstand opneemt en eventuele schade noteert op het formulier. Indien u dit prettig vindt kunt u zelf natuurlijk ook nog foto’s maken en de kilometerstand noteren.

Is mijn auto verzekerd met Valet parkeren?

Uw auto is altijd verzekerd, mocht er iets gebeuren zoals schade dan dient u dit direct ter plaatse te melden en foto’s te maken. Het is dan tussen u en de verzekering van de parkeeraanbieder.

Aan het laden Een ogenblik geduld a.u.b...