Veelgestelde vragen

Uit ervaring weten we wat de belangrijkste vragen zijn die u voor ons kunt hebben. Om u zo snel en zo goed mogelijk van dienst te zijn, geven we in het overzicht hieronder antwoord op de meestgestelde vragen.

Waar komt mijn auto te staan?

Uw auto staat op het beveiligde terrein van de parkeerplaats die u hebt geboekt. Voor een beter beeld kunt u de foto's van de parkeerplaats op onze website bekijken.

Wordt er met mijn auto gereden?

Er wordt nooit onnodig met uw auto gereden, enkel om het terrein beheersbaar te houden of om uw auto naar een andere locatie van hetzelfde parkeerbedrijf te verplaatsen.

Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Is het parkeren betrouwbaar?

Via Vliegen en Parkeren altijd! We werken enkel samen met betrouwbare aanbieders met veel ervaring. Onze betrouwbaarheid wordt onderstreept door onze klanten. Zij beoordelen Vliegen en Parkeren met ruim een 8,3!

Mocht u toch nog twijfels hebben, dan staat onze klantenservice altijd voor u klaar.

Kan ik mijn sleutels meenemen op vakantie?

U kunt bij diverse parkeergelegenheden uw sleutels behouden. Dit kunt u in het zoekfilter invullen. Ook ziet u in de vergelijker onder de naam van de parkeerplaats een sleutelicoon staan, als deze service wordt aangeboden.

Parkeerplaatsen die geen sleutelbehoud aanbieden, doen dit enkel om het parkeerterrein beheersbaar te houden. Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan om die reden bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Ik wil een klacht indienen

We vinden het erg vervelend als u een klacht hebt over onze dienstverlening. We vragen u vriendelijk om deze zo snel mogelijk aan ons te melden, zodat we spoedig met een passende oplossing kunnen komen. Enkel schriftelijke klachten die binnen een termijn van 7 dagen na terugkomst worden ingediend, kunnen we in behandeling nemen.

Let op: u bent verplicht om eventuele klachten over de dienstverlening van de parkeeraanbieder (daaronder begrepen vermeende schades of diefstal) samen met de chauffeur direct bij het retourneren van het voertuig op het contract te vermelden. Anders mogen wij uw klacht helaas niet in behandeling nemen.

Wat gebeurt er met mijn autosleutels als ik deze afgeef?

Uw autosleutels worden tijdens uw afwezigheid veilig bewaard.De meeste aanbieders hanteren dit beleid om verzekeringstechnische redenen en om het terrein beheersbaar te houden.

Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Stel ik krijg schade aan mijn auto, wat dan?

Gelukkig gebeurt dit zelden. Als dit onverhoopt toch gebeurt, raden wij u aan om de schade altijd direct ter plaatse te melden en foto’s ervan te nemen. Schade die achteraf gemeld wordt, kan helaas niet in behandeling worden genomen. Voor schade die is ontstaan wanneer u zelf hebt geparkeerd, is de parkeeraanbieder niet aansprakelijk.

Schade bij valetparking, ook hier geldt: meld schade altijd direct ter plaatse en neem foto’s van de schade. Schade die achteraf wordt gemeld, kan niet in behandeling worden genomen.

Worden er foto’s van mijn auto en de kilometerstand gemaakt?

Het is gebruikelijk dat de parkeerplaats de kilometerstand opneemt en eventuele schade noteert op het formulier. Als u het prettig vindt, kunt u zelf natuurlijk ook foto’s maken.

Is mijn auto tijdens het valetparkeren verzekerd?

Mocht er schade aan uw auto zijn ontstaan, dan dient u dit direct ter plaatse te melden en foto’s te maken. De verdere afhandeling verloopt dan tussen u en de verzekering van de parkeeraanbieder.

Valet: hoe herkennen we de persoon die onze auto ophaalt?

Meestal draagt de chauffeur bedrijfskleding. De chauffeur kan uw auto bovendien herkennen aan het kenteken op de reservering en zal u ontvangen op de afgesproken locatie. Wel is het van belang dat u een half uur voor u arriveert even telefonisch contact opneemt met de betreffende parkeeraanbieder.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

De meest gangbare betaalmethoden worden aangeboden op Vliegen en Parkeren. Denk hierbij aan iDEAL, PayPal, VISA, Mastercard, Bancontact, SOFORT Banking en Giropay.

Is de parkeerplaats beveiligd?

Alle parkeerplaatsen zijn in ieder geval beveiligd met een omheining en poort/slagboom. Aangezien de meeste parkeerplaatsen 24 uur per dag geopend zijn, worden deze ook automatisch 24 uur per dag bewaakt.

Wat als ik later op de parkeerplaats ben?

Dan kunt u dit het beste even doorgeven. Aan ons als u dit ruim een dag van tevoren weet of telefonisch aan de gereserveerde parkeerplaats op de dag zelf.

Kan ik mijn sleutels meenemen op vakantie?

U kunt bij diverse parkeergelegenheden uw sleutels behouden. Dit kunt u in het zoekfilter invullen. Ook ziet u in de vergelijker onder de naam van de parkeerplaats een sleutelicoon staan, als deze service wordt aangeboden.

Parkeerplaatsen die geen sleutelbehoud aanbieden, doen dit enkel om het parkeerterrein beheersbaar te houden. Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan om die reden bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Hoelang duurt het voordat ik op de luchthaven ben?

We vermelden bij alle parkeerplaatsen een geschatte reistijd tot de luchthaven. Deze vindt u terug op de pagina gewijd aan de betreffende parkeerplaats en in de vergelijker.

Hoeveel personen kunnen er met de shuttlebus mee?

De meeste shuttles vervoeren slechts 8 personen per keer. Het is daarom van belang dat u het juiste aantal personen opgeeft in uw reservering, zodat u zeker allemaal tegelijk mee kan.

Stel ik krijg schade aan mijn auto, wat dan?

Gelukkig gebeurt dit zelden. Als dit onverhoopt toch gebeurt, raden wij u aan om de schade altijd direct ter plaatse te melden en foto’s ervan te nemen. Schade die achteraf gemeld wordt, kan helaas niet in behandeling worden genomen. Voor schade die is ontstaan wanneer u zelf hebt geparkeerd, is de parkeeraanbieder niet aansprakelijk.

Schade bij valetparking, ook hier geldt: meld schade altijd direct ter plaatse en neem foto’s van de schade. Schade die achteraf wordt gemeld, kan niet in behandeling worden genomen.

Worden er foto’s van mijn auto en de kilometerstand gemaakt?

Het is gebruikelijk dat de parkeerplaats de kilometerstand opneemt en eventuele schade noteert op het formulier. Als u het prettig vindt, kunt u zelf natuurlijk ook foto’s maken.

Is mijn auto tijdens het valetparkeren verzekerd?

Mocht er schade aan uw auto zijn ontstaan, dan dient u dit direct ter plaatse te melden en foto’s te maken. De verdere afhandeling verloopt dan tussen u en de verzekering van de parkeeraanbieder.

Wat gebeurt er met mijn autosleutels als ik deze afgeef?

Uw autosleutels worden tijdens uw afwezigheid veilig bewaard.De meeste aanbieders hanteren dit beleid om verzekeringstechnische redenen en om het terrein beheersbaar te houden.

Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Ik wil een klacht indienen

We vinden het erg vervelend als u een klacht hebt over onze dienstverlening. We vragen u vriendelijk om deze zo snel mogelijk aan ons te melden, zodat we spoedig met een passende oplossing kunnen komen. Enkel schriftelijke klachten die binnen een termijn van 7 dagen na terugkomst worden ingediend, kunnen we in behandeling nemen.

Let op: u bent verplicht om eventuele klachten over de dienstverlening van de parkeeraanbieder (daaronder begrepen vermeende schades of diefstal) samen met de chauffeur direct bij het retourneren van het voertuig op het contract te vermelden. Anders mogen wij uw klacht helaas niet in behandeling nemen.

Shuttle: waar word ik afgezet en opgehaald?

U wordt afgezet bij de vertrekhal en opgehaald bij de aankomsthal. U vindt overigens alle parkeerinstructies op de bevestiging die u per mail van ons ontvangt.

Deze instructies krijgt u daarnaast altijd nog mee bij de parkeerplaats. Vaak ook in de vorm van een visitekaartje met daarop het telefoonnummer.

Wat zijn de maximale afmetingen die mijn auto mag hebben?

Parkeerplaats hanteren doorgaans geen doorrijhoogte, wanneer uw auto in de openlucht wordt geparkeerd.

Bij overdekt parkeren kunt u een maximale doorrijhoogte van 1,90 meter aanhouden.

Parkeerplaatsen zijn afgestemd op standaard personenauto’s. Als u een extra grote parkeerplek nodig hebt (voor een camper, bus etc.), rekenen de parkeerbedrijven vaak een toeslag.

Hoe werkt shuttleparkeren?

U rijdt met uw eigen auto naar de parkeerplaats en parkeert daar zelf uw auto. Vervolgens wordt u in een mum van tijd met de shuttle naar de luchthaven gebracht. De shuttle heeft een flexibel rijschema, dus u hoeft nooit lang te wachten.

Bij terugkomst staat de shuttle weer klaar op de afgesproken plek. Deze locatie wordt u ter plekke gewezen. Bekijk de instructievideo voor meer informatie.

Welke parkeervormen zijn er?

We onderscheiden hierin vier vormen: shuttleparkeren, valetparkeren, parkeren op loopafstand en Park, Sleep & Fly. Ga naar de pagina Parkeervormen voor een uitgebreide uitleg en de individuele kenmerken van deze services.

Ik kom toch met een andere auto. Mag dat?

Dat is geen probleem! U toont uw reservingsbevestiging, waarop uw persoonsgegevens vermeld staan. Mocht u ruim vooraf al weten dat u met een andere auto komt, dan kunt u dit door ons in uw reservering laten wijzigen.

Hoe laat moet ik op de parkeerplaats zijn?

Als u op de parking rekening houdt met een maximale afhandelingstijd van een half uur plus de reistijd naar het vliegveld, zit u altijd goed. Meestal bent u binnen een mum van tijd op weg.

Wat zijn de shuttletijden?

De shuttlebussen hebben een flexibel rijschema. Dit geldt voor zowel de heen- als de terugreis. We adviseren altijd bij terugkomst na de landing even telefonisch contact op te nemen met de parkeerplaats, zodat zij tijdig een shuttlebus uw kant op kunnen sturen.

Wat zijn de openingstijden van de parkeerplaats?

De openingstijden zijn normaliter 24 uur per dag, 7 dagen per week. Mocht hiervan afgeweken worden staat dit vermeld bij de aanbieder. Belangrijk om te weten is dat de parkeerplaatsen altijd rekening houden met de eerste en laatste vlucht van de dag.

Mijn vlucht heeft vertraging. Wat nu?

Geen paniek! De parkeerbedrijven houden de vluchten altijd nauwlettend in de gaten. Vul daarom altijd uw retourvluchtnummer in.

Als u dat op het moment van reserveren nog niet weet, kunt u het altijd op een later moment aan ons doorgeven.

Ik zit in een rolstoel. Kan ik met de shuttlebus mee?

Als de rolstoel ingeklapt kan worden, kan deze altijd mee. In alle andere gevallen kunt u het beste eerst contact opnemen met de betreffende aanbieder om er zeker van te zijn dat u mee kan.

Anderzijds kunt u in plaats van shuttle voor een valet kiezen. Dan hoeft u enkel in uw eigen voertuig te worden vervoerd en is de afstand tot de luchthaven zo klein mogelijk.

Heeft de parkeerplaats vakken voor mindervaliden?

De meeste externe parkeeraanbieders hebben helaas geen speciaal toegewezen parkeervakken voor mindervaliden.

De officiële parkings van de luchthaven hebben deze doorgaans wel. U kunt echter ook voor een valetservice kiezen, waarbij u uw auto voor de vertrekhal aflevert en deze vervolgens voor u wordt geparkeerd.

Valet: waar wordt mijn auto op de heenreis overgenomen en op de terugreis klaargezet?

Dit is bij aankomst meestal bij de vertrekhal van de luchthaven en bij terugkomst bij de aankomsthal.

Mocht dit anders zijn, dan wordt dit op uw reserveringsbevestiging vermeld. Het is in ieder geval altijd op loopafstand van en naar de terminal.

Valet: hoe herkennen we de persoon die onze auto ophaalt?

Meestal draagt de chauffeur bedrijfskleding. De chauffeur kan uw auto bovendien herkennen aan het kenteken op de reservering en zal u ontvangen op de afgesproken locatie. Wel is het van belang dat u een half uur voor u arriveert even telefonisch contact opneemt met de betreffende parkeeraanbieder.

Hoe vind ik de parkeerplaats?

Op uw reserveringsbevestiging vindt u het adres van de parking. Tevens ziet u op onze site bij elke aanbieder een kaart van Google Maps.

Kan ik ook mijn motor parkeren?

Dat kan enkel in combinatie met een shuttleservice. Vermeld dit dan wel in het veld ‘Opmerkingen’ op de reservering, zodat de parkeerplaats ervan op de hoogte is.

Waar komt mijn auto te staan?

Uw auto staat op het beveiligde terrein van de parkeerplaats die u hebt geboekt. Voor een beter beeld kunt u de foto's van de parkeerplaats op onze website bekijken.

Wordt er met mijn auto gereden?

Er wordt nooit onnodig met uw auto gereden, enkel om het terrein beheersbaar te houden of om uw auto naar een andere locatie van hetzelfde parkeerbedrijf te verplaatsen.

Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Is het parkeren betrouwbaar?

Via Vliegen en Parkeren altijd! We werken enkel samen met betrouwbare aanbieders met veel ervaring. Onze betrouwbaarheid wordt onderstreept door onze klanten. Zij beoordelen Vliegen en Parkeren met ruim een 8,3!

Mocht u toch nog twijfels hebben, dan staat onze klantenservice altijd voor u klaar.

Ik wil mijn reservering annuleren. Wat nu?

Mocht u uw reservering willen annuleren, dan kan dit tot 48 uur voor aanvang door tijdens kantooruren (ma t/m vr 09:00 - 17:00) contact met ons op te nemen. We zullen het betaalde bedrag dan aan u terugstorten. Hierbij wordt 15% van het totale bedrag ingehouden als administratiekosten.

Indien u binnen 48 uur voor aanvang uw parkeerplaats wilt annuleren, vervalt uw recht op restitutie. Wel kunt u er tijdens het reserveren voor kiezen om een annuleringsverzekering bij ons af te sluiten. In dat geval kunt u tot het tijdstip van aanvang annuleren en betaalt u slechts 10% van het totaalbedrag. U kunt in sommige gevallen ook aanspraak maken op uw reisverzekering.

Let op: u kunt alleen tijdens onze kantooruren annuleren. Annuleringsverzoeken na 17:00 uur behandelen wij pas om 09:00 uur op de volgende werkdag. Houd hier rekening mee betreffende bovenstaande annuleringsvoorwaarden.

Ik wil een klacht indienen

We vinden het erg vervelend als u een klacht hebt over onze dienstverlening. We vragen u vriendelijk om deze zo snel mogelijk aan ons te melden, zodat we spoedig met een passende oplossing kunnen komen. Enkel schriftelijke klachten die binnen een termijn van 7 dagen na terugkomst worden ingediend, kunnen we in behandeling nemen.

Let op: u bent verplicht om eventuele klachten over de dienstverlening van de parkeeraanbieder (daaronder begrepen vermeende schades of diefstal) samen met de chauffeur direct bij het retourneren van het voertuig op het contract te vermelden. Anders mogen wij uw klacht helaas niet in behandeling nemen.

Hoe weet ik dat er nog parkeerplaatsen beschikbaar zijn?

Daar zorgen wij voor! Ons systeem berekent automatisch hoeveel parkeerplaatsen er nog over zijn voor de door u geselecteerde data. Als er geen parkeerplekken beschikbaar zijn, kunt u de betreffende parkeerplaats niet meer bij ons reserveren.

Hoelang van tevoren moet of kan ik reserveren?

Een parkeerplaats inclusief shuttleservice reserveren kan tot één uur voor vertrek. Let wel: een valetservice kunt u uiterlijk 24 uur voor aanvang reserveren.

Hoe werkt online reserveren?

Supereenvoudig! U selecteert het gewenste vliegveld, voert uw vertrek- en aankomstdatum in en u krijgt meteen alle beschikbare parkeeraanbieders te zien. Deze kunt u met elkaar vergelijken en filteren op diverse opties, vervolgens kunt u direct reserveren.

U vult het reserveringsformulier in en doet de betaling in een veilige omgeving. Na afronding ontvangt u per mail een bevestiging.

Welke tijden moet ik invoeren?

Bij shuttle: de tijd dat u verwacht aan te komen op het parkeerterrein. Houd rekening met een half uur afhandelingstijd op de parkeerplaats. Meestal bent u echter al binnen enkele minuten onderweg.

Bij terugkomst geeft u de tijd in waarop u verwacht klaar te staan. Dit is doorgaans een uur na de landing. Mocht u hier wat van afwijken, is dat geen probleem. De shuttle heeft namelijk een flexibel rijschema.

Bij valet: de tijd dat u verwacht aan te komen op de luchthaven.

Geef voor de terugkomst de tijd in waarop u verwacht klaar te staan. Dit is doorgaans een uur na de landing.

Let op: Controleer alstublieft of u de tijden correct hebt ingevoerd. De parkeeraanbieder verwacht uw komst op basis van de ingevoerde tijden in uw reservering. 

Kan ik mijn reservering nog wijzigen?

Daar helpen wij u graag bij! Dit gaat het eenvoudigst via e-mail of per telefoon. Mail naar info@vliegenenparkeren.nl of bel naar +31 (0) 88 57 00 123.

Kan ik ook mijn motor parkeren?

Dat kan enkel in combinatie met een shuttleservice. Vermeld dit dan wel in het veld ‘Opmerkingen’ op de reservering, zodat de parkeerplaats ervan op de hoogte is.

Hoe kan ik meerdere auto's parkeren?

Hiervoor kunt u het beste twee aparte reserveringen plaatsen en bij het veld 'Opmerkingen' het reserveringsnummer en eventueel het autokenteken uit de andere reservering invullen.

Zo weten wij en de parkeeraanbieder dat het in feite om één reservering gaat.

Moet ik vooraf betalen?

Ja, de reden hiervoor is dat uw parkeerplaats dan ook voor u vastgehouden wordt. Zodoende bent u ook zeker van een plekje en kunt u onbezorgd op reis. Daarnaast stijgen de prijzen voor de laatste parkeerplaatsen enorm.

Welke parkeervormen zijn er?

We onderscheiden hierin vier vormen: shuttleparkeren, valetparkeren, parkeren op loopafstand en Park, Sleep & Fly. Ga naar de pagina Parkeervormen voor een uitgebreide uitleg en de individuele kenmerken van deze services.

Ik kom toch met een andere auto. Mag dat?

Dat is geen probleem! U toont uw reservingsbevestiging, waarop uw persoonsgegevens vermeld staan. Mocht u ruim vooraf al weten dat u met een andere auto komt, dan kunt u dit door ons in uw reservering laten wijzigen.

Hoe werkt valetparkeren?

U rijdt met uw auto naar de afgesproken plek bij de vertrekhal. 30 minuten voor u verwacht aan te komen, neemt u telefonisch contact op met de parkeeraanbieder om door te geven dat u er bijna bent. Eenmaal aangekomen staat er een chauffeur op u te wachten en inspecteert u samen met hem of haar uw auto.

Bij terugkomst neemt u, nadat u uw koffers in ontvangst hebt genomen, nogmaals telefonisch contact op. Daarna staat de chauffeur op de afgesproken plek met uw auto klaar.

Erg eenvoudig dus! Bekijk de instructievideo voor meer informatie.

Mijn vlucht heeft vertraging. Wat nu?

Geen paniek! De parkeerbedrijven houden de vluchten altijd nauwlettend in de gaten. Vul daarom altijd uw retourvluchtnummer in.

Als u dat op het moment van reserveren nog niet weet, kunt u het altijd op een later moment aan ons doorgeven.

Ik zit in een rolstoel. Kan ik met de shuttlebus mee?

Als de rolstoel ingeklapt kan worden, kan deze altijd mee. In alle andere gevallen kunt u het beste eerst contact opnemen met de betreffende aanbieder om er zeker van te zijn dat u mee kan.

Anderzijds kunt u in plaats van shuttle voor een valet kiezen. Dan hoeft u enkel in uw eigen voertuig te worden vervoerd en is de afstand tot de luchthaven zo klein mogelijk.

Heeft de parkeerplaats vakken voor mindervaliden?

De meeste externe parkeeraanbieders hebben helaas geen speciaal toegewezen parkeervakken voor mindervaliden.

De officiële parkings van de luchthaven hebben deze doorgaans wel. U kunt echter ook voor een valetservice kiezen, waarbij u uw auto voor de vertrekhal aflevert en deze vervolgens voor u wordt geparkeerd.

Ik heb geen reserveringsbevestiging ontvangen. Wat nu?

Geen paniek! Neem contact met ons op en onze klantenservice zal u een nieuwe bevestiging toesturen. Een kleine tip: kijk ook alvast in uw spambox/bij de ongewenste e-mails.

Ik heb nog niet alle gegevens. Kan ik toch een reservering plaatsen?

Dat is geen probleem! U kunt de ontbrekende gegevens altijd later nog aan ons doorgeven, bij voorkeur via mail of telefoon.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

De meest gangbare betaalmethoden worden aangeboden op Vliegen en Parkeren. Denk hierbij aan iDEAL, PayPal, VISA, Mastercard, Bancontact, SOFORT Banking en Giropay.

Kan ik mijn sleutels meenemen op vakantie?

U kunt bij diverse parkeergelegenheden uw sleutels behouden. Dit kunt u in het zoekfilter invullen. Ook ziet u in de vergelijker onder de naam van de parkeerplaats een sleutelicoon staan, als deze service wordt aangeboden.

Parkeerplaatsen die geen sleutelbehoud aanbieden, doen dit enkel om het parkeerterrein beheersbaar te houden. Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan om die reden bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Hoelang duurt het voordat ik op de luchthaven ben?

We vermelden bij alle parkeerplaatsen een geschatte reistijd tot de luchthaven. Deze vindt u terug op de pagina gewijd aan de betreffende parkeerplaats en in de vergelijker.

Hoeveel personen kunnen er met de shuttlebus mee?

De meeste shuttles vervoeren slechts 8 personen per keer. Het is daarom van belang dat u het juiste aantal personen opgeeft in uw reservering, zodat u zeker allemaal tegelijk mee kan.

Wat gebeurt er met mijn autosleutels als ik deze afgeef?

Uw autosleutels worden tijdens uw afwezigheid veilig bewaard.De meeste aanbieders hanteren dit beleid om verzekeringstechnische redenen en om het terrein beheersbaar te houden.

Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Wat zijn de maximale afmetingen die mijn auto mag hebben?

Parkeerplaats hanteren doorgaans geen doorrijhoogte, wanneer uw auto in de openlucht wordt geparkeerd.

Bij overdekt parkeren kunt u een maximale doorrijhoogte van 1,90 meter aanhouden.

Parkeerplaatsen zijn afgestemd op standaard personenauto’s. Als u een extra grote parkeerplek nodig hebt (voor een camper, bus etc.), rekenen de parkeerbedrijven vaak een toeslag.

Hoe werkt shuttleparkeren?

U rijdt met uw eigen auto naar de parkeerplaats en parkeert daar zelf uw auto. Vervolgens wordt u in een mum van tijd met de shuttle naar de luchthaven gebracht. De shuttle heeft een flexibel rijschema, dus u hoeft nooit lang te wachten.

Bij terugkomst staat de shuttle weer klaar op de afgesproken plek. Deze locatie wordt u ter plekke gewezen. Bekijk de instructievideo voor meer informatie.

Hoe laat moet ik op de parkeerplaats zijn?

Als u op de parking rekening houdt met een maximale afhandelingstijd van een half uur plus de reistijd naar het vliegveld, zit u altijd goed. Meestal bent u binnen een mum van tijd op weg.

Wat zijn de shuttletijden?

De shuttlebussen hebben een flexibel rijschema. Dit geldt voor zowel de heen- als de terugreis. We adviseren altijd bij terugkomst na de landing even telefonisch contact op te nemen met de parkeerplaats, zodat zij tijdig een shuttlebus uw kant op kunnen sturen.

Waar komt mijn auto te staan?

Uw auto staat op het beveiligde terrein van de parkeerplaats die u hebt geboekt. Voor een beter beeld kunt u de foto's van de parkeerplaats op onze website bekijken.

terminal illustration
Klantenservice

Hebt u een vraag of problemen met uw reservering?

timo waving
Veilig en zeker