Veelgestelde vragen

Uit ervaring weten we wat de belangrijkste vragen zijn die u voor ons kunt hebben. Om u zo snel en zo goed mogelijk van dienst te zijn, geven we in het overzicht hieronder antwoord op de meestgestelde vragen.

Is de parkeerplaats beveiligd?

Alle parkeerplaatsen zijn in ieder geval beveiligd met een omheining en poort/slagboom. Aangezien de meeste parkeerplaatsen 24 uur per dag geopend zijn, worden deze ook automatisch 24 uur per dag bewaakt.

Kan ik mijn sleutels meenemen op vakantie?

U kunt bij diverse parkeergelegenheden uw sleutels behouden. Dit kunt u in het zoekfilter invullen. Ook ziet u in de vergelijker onder de naam van de parkeerplaats een sleutelicoon staan, als deze service wordt aangeboden.

 

Parkeerplaatsen die geen sleutelbehoud aanbieden, doen dit enkel om het parkeerterrein beheersbaar te houden. Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan om die reden bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Waar komt mijn auto te staan?

Uw auto staat op het beveiligde terrein van de parkeerplaats die u hebt geboekt. Voor een beter beeld kunt u de foto's van de parkeerplaats op onze website bekijken.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

De meest gangbare betaalmethoden worden aangeboden op Vliegen en Parkeren. Denk hierbij aan iDEAL, PayPal, VISA, Mastercard, Bancontact, SOFORT Banking en Giropay.

Wat gebeurt er met mijn autosleutels als ik deze afgeef?

Uw autosleutels worden tijdens uw afwezigheid veilig bewaard. De meeste aanbieders hanteren dit beleid om verzekeringstechnische redenen en om het terrein beheersbaar te houden.

Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Worden er foto’s van mijn auto en de kilometerstand gemaakt?

Het is gebruikelijk dat de parkeerplaats de kilometerstand opneemt en eventuele schade noteert op het formulier. Als u het prettig vindt, kunt u zelf natuurlijk ook foto’s maken.

Is mijn auto tijdens het valetparkeren verzekerd?

Mocht er schade aan uw auto zijn ontstaan, dan dient u dit direct ter plaatse te melden en foto’s te maken. De verdere afhandeling verloopt dan tussen u en de verzekering van de parkeeraanbieder.

Valet: hoe herkennen we de persoon die onze auto ophaalt?

Meestal draagt de chauffeur bedrijfskleding. De chauffeur kan uw auto bovendien herkennen aan het kenteken op de reservering en zal u ontvangen op de afgesproken locatie. Wel is het van belang dat u een half uur voor u arriveert even telefonisch contact opneemt met de betreffende parkeeraanbieder.

Wordt er met mijn auto gereden?

Er wordt nooit onnodig met uw auto gereden, enkel om het terrein beheersbaar te houden of om uw auto naar een andere locatie van hetzelfde parkeerbedrijf te verplaatsen.

Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.

Stel ik krijg schade aan mijn auto, wat dan?

Gelukkig gebeurt dit zelden. Als dit onverhoopt toch gebeurt, raden wij u aan om de schade altijd direct ter plaatse te melden en foto’s ervan te nemen. Schade die achteraf gemeld wordt, kan helaas niet in behandeling worden genomen. Voor schade die is ontstaan wanneer u zelf hebt geparkeerd, is de parkeeraanbieder niet aansprakelijk.

Schade bij valetparking, ook hier geldt: meld schade altijd direct ter plaatse en neem foto’s van de schade. Schade die achteraf wordt gemeld, kan niet in behandeling worden genomen.

Ik wil een klacht indienen

We vinden het erg vervelend als u een klacht hebt over onze dienstverlening. We vragen u vriendelijk om deze zo snel mogelijk aan ons te melden, zodat we spoedig met een passende oplossing kunnen komen. Enkel schriftelijke klachten die binnen een termijn van 7 dagen na terugkomst worden ingediend, kunnen we in behandeling nemen.

Let op: u bent verplicht om eventuele klachten over de dienstverlening van de parkeeraanbieder (daaronder begrepen vermeende schades of diefstal) samen met de chauffeur direct bij het retourneren van het voertuig op het contract te vermelden. Anders mogen wij uw klacht helaas niet in behandeling nemen.

Klantenservice

Hebt u een vraag of problemen met uw reservering?

Veilig en zeker
timo waving