#1 Nr. 1 In Service 96% beveelt ons aan! Géén reserveringskosten
Bekijk direct zelf de parkeertarieven voor uw vakantie! Vul uw reisdata in en ontdek hoeveel u kunt besparen!
Fun 24 Juli 2018

Welke type reiziger bent u?

Type reiziger, welke bent u?

Schiphol doet onderzoek naar verschillende soorten reizigers!

Op basis van het onderzoek dat Schiphol airport deed, kunnen we vijf verschillende typen reizigers van elkaar onderscheiden! Welk type jij bent, lees je hieronder…

1. De plezierzoeker 

It’s all in the name… Deze actieve personen struinen graag rond op de luchthaven van Schiphol en hopen daarbij iets te beleven. De groep is herkenbaar in hun zoektocht naar gezelligheid. Vaak zijn deze reizigers terug te vinden in bars, restaurants of ze halen hun eigen alcohol in een van de vele vliegveldwinkels.

2. De tevreden sfeerproevers

De meest tevreden reizigers behoren tot deze categorie. Zij klagen weinig over de drukte op het airport, maar genieten hier juist van! Ze zien het vertrek vanaf Schiphol op zichzelf al als een uitje en nemen hier ook rustig de tijd voor. Deze groep beleeft de heenreis op zijn gemakje, onder het motto: De vakantie is al begonnen. Volgens het onderzoek is deze groep passief, ze vinden wachten niet erg en kopen vaker parfum!

3. De zekerheidszoekers

High-tech producten zijn niet voor deze groep weggelegd. Zij wensen geen self-service balies of de mogelijkheid tot een WIFI verbinding. Deze reiziger is juist op zoek naar offline informatie en daarover geven zij ook wat verbeterpunten. Bovendien, zij vinden reizen via het grote vliegveld spannend en voelen zich opgelucht wanneer ze door alle controles heen zijn. Ze houden de gate-info nauwlettend in de gaten en opvallend is: Zij maken nauwelijks gebruik van alle overige faciliteiten zoals winkels of restaurants.

4. De exclusiviteitsclaimers 

De reizigers in deze categorie willen buitengewoon goed behandeld worden. Zij hechten waarde aan een hoog niveau van service, comfort en verwachten persoonlijke aandacht. Dit is de reden waarom deze reizigers veelal de businessklas boeken. Ze worden gezien als veeleisende personen en zien met name verbetering in loopafstanden, het horeca-aanbod, vriendelijkheid van het personeel en andere procedures.

5. De geslaagde functionelen 

In deze groep reizigers draait alles om efficiëntie. Zij zijn gericht op snelheid, zonder afleiding of vermaak. ‘’Men ziet de luchthaven als een busstation en het verblijf aldaar als een noodzakelijk kwaad. Men is er daarom het liefst zo kort mogelijk.’’ Deze groep reizigers vindt amusement, verwennerijen, sfeer, genieten en gezelligheid niet belangrijk gedurende hun reis naar het vliegtuig. Het is daarom niet vreemd dat zij weinig tot niets kopen op luchthaven Schiphol.

Opvallend in parkeren

Wat opvalt in het onderzoek is dat de doelgroep voor een valetparking erg divers is. Bovenstaande consumenten vinden de valet parkeervorm allemaal interessant: ‘’Van prijsbewuste gezinnen tot luxe- en status georiënteerde zakenreizigers.’’

Let wel, de regel geldt: Hoe eerder de valet parking geboekt wordt, hoe voordeliger. Reserveer daarom nu alvast jouw parkeerplek voor je vakantie!

Bron: juni 2018, upinthesky.nl

Bekijk fun-artikelen Naar alle artikelen
Volg ons voor handige tips en inspiratie
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Aan het laden Een ogenblik geduld a.u.b
App met ons ( Ma t/m vr: 09:00 - 17:00 )